close

 bECgDToegptTkcaJ67S2UA

 

這是首男聲原唱及女聲翻唱都很令人回味的歌曲,

也是一首適合在深夜靜謐時分聆賞,

更有感受的曲子.

 

Sad Lisa悲傷麗莎~Cat Stevens凱特史帝文斯(原唱)

 

 

 

許茹芸 我怕我的心變老


我整個的人 像一張網 緊緊密密 依附著你
輕輕的學你的呼吸 一點一滴愛漫進心底
我多麼願意 一生跟你 卻又怕愛不著邊際
我怕我怕 我的心變老

你整個的心 像一面海 靜靜謐謐 不露痕跡
我只好學你的情緒 一點一滴忘記我的名
多希望你 不再是謎 告訴我你是我的命
我怕我怕 我的心變老

將整個的人 丟進沉默 反覆思索 每種結果
對或錯 愛都是枷鎖 綑住了你我享受不自由
也許有一天 你該恨我 我的愛讓你一無所有
我怕我怕 我的心變老

 

Sad Lisa - 齊豫
 

 

sad lisa 純音樂

 

Sad Lisa 悲傷麗莎 ~~ Cat Stevens 凱特史帝文斯(原唱)

 

Sad Lisa  Cat Stevens

She hangs her head and cries on my shirt
She must be hurt very badly
Tell me what's making you sadly ?
Open your door, don't hide in the dark
You're lost in the dark, you can trust me
'Cause you know that's how it must be

Lisa Lisa, sad Lisa Lisa

Her eyes like windows, trickling rain
Upon her pain getting deeper
Though my love wants to relieve her
She walks alone from wall to wall
Lost in a hall, she can't hear me
Though I know she likes to be near me

Lisa Lisa, sad Lisa Lisa

She sits in a corner by the door
There must be more I can tell her
If she really wants me to help her
I'll do what I can to show her the way
And maybe one day I will free her
Though I know no one can see her

Lisa Lisa, sad Lisa Lisa     


悲傷麗莎  凱特史帝文斯

她把頭靠在我的衣衫上哭泣
她一定是傷心欲絕
告訴我,是什麼事讓你如此難過?
把門打開,不要躲在黑暗中
你已在黑暗中迷失,但你可以信任我
因為你明白非得如此不可

悲傷麗莎,悲傷的麗莎........

她的雙眸宛如窗欞,流瀉著雨點
她的痛苦卻日漸深沉
儘管我企圖用愛減輕她的痛苦
她在牆壁之間獨自踱步
迷失在大廳裡,她再也聽不見我
儘管我明白,她很希望靠近我

悲傷麗莎,悲傷的麗莎........

她倚坐在門邊的一隅
我其實可以跟她多說一些話的
只要她真的需要我的協助
我將竭盡所能,指引她方向
也許有一天,我能讓她自由
雖然我明白,沒有人能瞭解她

悲傷麗莎,悲傷的麗莎........


 

 

 

老媽媽說 Cat Stevens 凱特史帝文斯 還有一首很適合天亮聽的!!
  
 Morning Has Broken 破曉     不錯聽吧!!   
 
 

  

arrow
arrow
    全站熱搜

    樂活老媽媽 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()